Öğretmen çocuklar için önceden hazırlamış olduğu Pacman oyunu görsellerinin çıktılarını ve her çocuk için birer adet fon kartonunu sınıfa getirir. Her birine dağıtarak oyun oynayacaklarını söyler ve oyunun kurallarını anlatmaya başlar. Pacman sağındaki ve solundaki canavarlardan daha büyük olanı yiyecektir. Öğretmen canavarların üstüne sayılar yazarak çocuklara dağıtır ve onlardan Pacman’i uygun yöne bakacak şekilde yapıştırmalarını ister. Çocuklarla beraber kontroller sağlanarak eğlenceli fotoğraflar çekilir, dönüt ve düzeltmeler öğretmen tarafından sağlanır. Daha sonra öğretmen bunu hangi konuyla ilişkilendirerek sınıfta uyguladığını çocuklara sorar. Çocuklardan sayıların büyüklük ve küçüklüklerinin belirlenmesi cevabını alan öğretmen sayıların karşılaştırılmasında kullanılan “>” büyüktür ve “<” küçüktür sembollerini tahtaya yazarak anlamlarını açıklar. Pacman her zaman büyük olanı yemek isteyeceği için onun ağzının baktığı yöndeki sayı büyük olan sayı olacaktır. Bu somut ilişkilendirme sayesinde çocuklar sembollerin yönlerini karıştırmadan yazabilmeyi öğrenirler. Öğretmen etkinlik sonrasında sırayla çocukları tahtaya alarak karışık biçimde yazdığı sayı dizelerini büyükten küçüğe ya da küçükten büyüğe sıralamalarını ister.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, somut ilişkilendirme yoluyla büyüktür-küçüktür sembollerinin kullanımını ve sayıların karşılaştırılmasını kavramış oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 12 Ekim 2018, Cuma 08:44 | |
Okunma | 1.240 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?