Öğretmen çocuklar için önceden tasarladığı ders materyalini sınıfa getirir. Ders için en uygun olan panoya asar. Çocuklara yapacakları etkinlik ile ilgili bilgiler verir. Yönergeleri dikkatle dinleyen çocuklar etkinlik için heyecanlanırlar. Öğretmenin her çözük için tahtaya yazdığı üç basamaklı sayıyı, basamaklarına ayırarak birer adet birler basamağı, birer adet onlar basamağı, birer adet de yüzler basamağı için kendilerine verilen bardakları hazırladılar. Bu bardakları mantardaki uygun olan beneğe takarak küçük üç adet not kağıdına ise yüzlük sayısı kadar yüzlük sembolü, onluk sayısı kadar onluk sembolü ve birlik sayısı kadar çubuk çizdiler. Bu küçük kağıtları katlayıp mantardaki ilgili keseciğe attılar. Bütün çocuklar etkinliği tamamladıktan sonra öğretmen mantarı masasına aldı ve çocuklarla beraber başına toplanarak cevaplarını kontrol ettiler. Rastgele sıra aldıkları için kimin doğru kimin yanlış yaptığı belli olmadan dönüt ve düzeltmeler öğretmen tarafından sağlandı. Daha sonra öğretmen bu konuyla ilgili olarak birkaç alıştırma soru yazarak sınıfta çözdü. Basamak değeri ve sayı değeri hesaplamalarını da bu materyali kullanarak anlattı.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla basamak kavramını kavramış oldular. Basamak değeri ve sayı değeri hesaplamalarında ustalaştılar. Aynı zamanda yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 05 Ekim 2018, Cuma 15:51 | |
Okunma | 1.638 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?