Öğretmen hazırlamış olduğu malzemeleri öğrencilere dağıtarak yapılacak etkinliği anlatır. 24 saatin analog saat üzerinde gece ve gündüz dilimine nasıl ayrıldığını açıklayarak çocuklara kesecekleri daireleri çizerek dağıtır. Öğrenciler öğretmenin hazırladığı bu malzemelerle saatlerinin tasarımını istenen ürün geliştirme basamakları ve ürünün kendi özellikleri ait bilgilere uygun biçimde tamamlar. Öğretmen rakamların doğru açılara yazılması konusunda öğrencilere etkinlik boyu yaptığı gibi aşamalı yapılandırma ve destek sağlar. Öğrencilerin akrep ve yelkovanlarını şönilden keserek raptiyenin etrafına sarıp saatin orta noktasına batırmalarını ister. Daha sonra saatin arkasında kalan raptiyenin sivri ucuna 4 kat minik eva parçası yapıştırılarak çocukların zarar görmeyeceği bir ürün haline getirir. Öğretmen bir sonraki etkinlik ve ürün için çocukları güdülemek ve hazırlamak adına saatlerin okunması, saatlerle yapılan hesaplamalar hakkında ön bilgiler verir. Böylece öğrenciler gelecek derse heyecanla bekler ve istekli hale gelirler.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde öğrenciler saat ürünü elde etmiş ve bu üründe saatlerin oturduğu noktaları keşfetmiş, öğleden önce ve sonra mantığının saatlere nasıl uyarlandığını kavramış oldular. Yeni bilgilere köprü olacak kavramlarla da güdülenmiş oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı Sarıkaya | |
Tarih | 07 Ocak 2019, Pazartesi 09:53 | |
Okunma | 2.146 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?