Öğretmen çocuklara Matematik dersi için hazır bulunan rakam materyallerini vererek bireysel becerilerini destekleyici görevler vererek dersi yönetir. Her birinin seviyesine uygun olarak hazırladığı tek bilinmeyenli soruları organize bir biçimde adım adım ilerlemelerini sağlayarak çocukları yönlendirir. Tüm çocuklar üç aşamalı bir yapılandırılmış ölçekten geçmiş olur. Çalışma sürecinde çocuklar hedeflerden haberdar edilerek güdülenir. Öğretmen yapılan bu çalışmada öğrencilerin bireysel, bilişsel becerilerini göz önünde tutar. Her öğrencinin değerlendirmesini, kat ettiği yolu ortaya koyacak biçimde adil bir rubrik ile çocuklara sunum yapar. Geliştirilmesi gereken ve gelişmiş olan yönlerini vurgulayarak gelecek dersler için grupla ortak eylem planı hazırlar.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, kendi düzeylerini geliştirmeye yönelik olan çalışmalarda dolaylı değil direkt yoldan bağlantılandırma ve yapılandırma sağlamış oldu. Aynı zamanda geliştirebilir olan yönlerini keşfederek yeni planlarını oluşturdular, rotası adım adım belirlenen öğrenciler kendi görevlerinin farkında olmanın sorumluluğunu ve aynı zamanda mutluluğunu hissetti.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı | |
Tarih | 23 Mayıs 2019, Perşembe 11:04 | |
Okunma | 1.302 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?