Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, İlkokul | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 1/E Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Pacman Yuvarlama Tepesinde” Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 1/E Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Pacman Yuvarlama Tepesinde” Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 1/E Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Pacman Yuvarlama Tepesinde” Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 1/E Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri 29 Kasım Perşembe günü Matematik dersi kapsamında “Sayıların Onluğa Yuvarlanması, Karşılaştırılması” konusu ile ilgili ‘Pacman Yuvarlama Tepesinde’ isimli etkinliği yaptılar.

Öğretmen çocuklar için önceden hazırlamış olduğu Pacman oyunu görsellerinin çıktılarını ve her çocuk için birer adet fon kartonunu sınıfa getirir. Her birine dağıtarak oyun oynayacaklarını söyler ve oyunun kurallarını anlatmaya başlar. Pacman sağındaki ve solundaki canavarlardan daha büyük olanı yiyecektir. Öğretmen canavarların üstüne sayılar yazarak çocuklara dağıtır ve onlardan önce sayıların onluğa ve yüzlüğe yuvarlanmış hallerini yazmalarını sonra da Pacman’i uygun yöne bakacak şekilde yapıştırmalarını ister. Pacman her zaman büyük olanı yemek isteyeceği için onun ağzının baktığı yöndeki sayı büyük olan sayı olacaktır. Bu somut ilişkilendirme sayesinde çocuklar sembollerin yönlerini karıştırmadan yazabilmeyi öğrenirler. Çocuklarla beraber kontroller sağlanarak eğlenceli fotoğraflar çekilir, dönüt ve düzeltmeler öğretmen tarafından sağlanır. Bu kontroller bir adet top ile yuvarlama tepesinde yapılır. Öğretmen, bütün çocuklara sırasıyla söz hakkı verir ve tahtaya kalkan çocuk sevimli canavarın üzerindeki sayıyı öğretmene okur. Öğretmen bu sayıyı topa yazarak topu öğrenciye verir. Öğrenci, topun üzerindeki sayının bir sonraki onluğa mı yoksa kendi onluğuna mı yuvarlanacağını söyleyerek topu ilgili yöne doğru yuvarlama tepesine yuvarlar.

Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, somut ilişkilendirme yoluyla büyüktür-küçüktür sembollerinin kullanımını, verilen 5 ve 6 basamaklı sayıların okunmasını ve bu sayıların kendi onluğuna ya da bir sonraki onluğa nasıl yuvarlanacağını kavramış oldular.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Şükran AVCI
Tarih
:
30 Kasım 2018, Cuma 13:53
Okunma
:
975 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları