Bahçelievler Okyanus Koleji 6. Sınıf öğrencileri Matematik Bilimi ile Müzecilik Bilimi’nin bir arada olduğu bir uygulamada yer aldılar. Gezi sırasında hem arkeolojik eserler bölümünü hem de Türk İslam eserleri bölümünü (çiniler, ağırlıklar, şaküller, motifler, gibi) gezdiler. Müze gezisinde verilen şifreleri çözme heyecanına kapılan öğrenciler, ikişer kişilik gruplar oluşturarak şifrelerin peşine düştüler.
Matematiğin Şifreleri Çözülüyor
Öğrenciler, geometrik şekilleri hatırlayıp geometrik şekillerden köşeli olanların hangi özelliğine göre isim aldıklarını öğrendiler. Geometrik şekillerin tasarım yaparken kullanım kolaylığına göre seçildiğini fark ettiler. Desenlerde örüntüyü ve kurallı dizilimleri fark eden öğrenciler, simetrik şekilleri ve objeleri dikkatlice inceleyerek krokiden yola çıkıp mekânı kuşbakışı olarak algıladılar. Kroki üzerinde yön ve yer tespiti yaptılar. Müze görevlilerinin yönlendirdikleri tekerlemelerdeki bilmeceleri cevaplayarak şifreleri çözdüler. Şifreleri çözümleyen öğrenciler, günün son etkinliği olan bir matematik bulmacasıyla uğraştılar. 1’ den 6’ya kadar olan rakamları üçgensel bir şekilde kenarlardaki sayıların toplamları eşit olacak bir şekilde yerleştirmeye çalıştılar.
Haber | Hülya İmik | |
Editör | Mehmet KAPAN | |
Fotoğraf | Hülya İMIK | |
Tarih | 20 Aralık 2014, Cumartesi 10:45 | |
Okunma | 1.427 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?