Canlı ve vansız varlıkları karşılaştırma yaparak konuya hakim olan öğrenciler, canlılardan bitkilerin de büyüdüğünü ve geliştiğini yaparak ve yaşarak görmek için “çim adam” deneyi yaparak öğrendiler.
Sınıfa talaş, kadın çorabı, çim tohumu getiren her bir öğrenci kendi çim adamını yaptı. Çorabın içine önce çim tohumu sonrada talaş koyup şekil veren öğrenciler, çim adamlarına göz, ağız ve burun yaptılar. Sonra onlara isim verdiler.
Çim adamı tamamlanan öğrenciler, onları elleriyle suladılar. Çim adamlarını iyice sahiplenen çoçuklar, her sabah okula geldiklerinde ilk görevleri kendi çim adamlarını sulamak oldu.
Öğrenciler Sadece Bilgi Değil Sorumlulukta Alıyor
Öğrenciler, hem çim adamlarını sahiplenerek her sabah ve akşam onları sulayarak sorumluluklarının farkına vardılar hem de eğlenerek, yaparak yaşayarak canlılar dünyasına yolculuk yaptılar.
Etkinlik sadece bir saat dersiyle sınırlı kalmadı çünkü öğrenciler her gün çim adamlarının tohumlarının çıkmalarını heyecanla gözlemlediler. İki hafta sonrasında heyecanlı bekleyişlerinin karşılığının alan öğrenciler, çim adamlarının saçlarının çıktığını gördüler.
Yaparak yaşarak öğrenen çocuklar oldukça eğlenceli bir süreç yaşadılar ve kalıcı öğrenme sağlamış oldular.
Haber | Metin YILMAZ | |
Editör | Onca UĞURLU | |
Fotoğraf | Çisem Mutlu, Hakan Perdahçı, Nurdan Padak, Hivda Gültepe | |
Tarih | 11 Mart 2016, Cuma 21:59 | |
Okunma | 3.719 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?