Öğrenci merkezli öğrenmenin temel alındığı 3-D sınıfında, öğrenciler öğretmenlerinin rehberliğinde atasözü ve deyimlerin anlamlarını inceleyip örnekler verdiler. Öğrencide var olan bilgilerin üzerine yeni kavram, ilke ve genellemeler yapılarak ilişkilendirmelerde bulunmaları sağlanmıştır. Öğretmenimizin özellikle öğrencilerde amaçladığı farklı düşünceleri yansıtmaları, bu etkinlikte fazlasıyla ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin atasözü ve deyimlerin açıklamalarına verdikleri yanıtlar, kendi deneyimlerinden ve çevrelerinden edindikleri bilgileri harmanlayıp örnekler sunmaları ve bunları arkadaşlarıyla paylaşmaları; öğrencilerin kendilerini,duygu,düşünce,deneyimlerini ifade edebilme becerilerini ortaya koyduğu gibi; hayal güçlerini, yaratıcılıklarını da yansıtmalarına yardımcı olan bir ders olmuştur. Sınıf öğretmenimiz Esra Kebapçı’nın öğrencilere yaratıcı düşünmelerini sağlayacak sorular yönelterek “Tatlı dil, yılanı deliğinden çıkarır.” atasözünden hareketle öncelikle öğrencilerle bu atasözünün hikâyesini paylaşmıştır. Ardından bu atasözünü temel alarak sembolik yılanlar yapılmış ve öğretmenimiz tarafından sorular sorulmuştur. Yılanlarını sorular doğrultusunda doldurup süsleyen öğrenciler, öğretmenlerinin yardımıyla kendilerine ait eserlerini hep birlikte sınıflarına asmışlardır. Öğrencilerin yaratıcı düşünmeleri esas alınarak işlenen bu derste, öğrenciler eğlenerek öğrenmişler ve kendi öğrendiklerini sınıflarında sergilemişlerdir.
Haber | Şule Ihlamur | |
Editör | Kuzey Kayahan SARAN | |
Fotoğraf | Esra Kebapçı | |
Tarih | 31 Mart 2016, Perşembe 10:58 | |
Okunma | 2.355 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?