Öğrenciler, kavramlaştırmanın sözcükler arasındaki farkı ifade ettiğini öğrendiler. Bir şeyin kavram olabilmesi için dört temel özelliğe sahip olması gerektiğini öğrenen öğrenciler, her kavramın bir ismi olduğunu, kavramların ortak özelliklerinin olduğunu, kavramların ortak özelliklerinin olmadığını, son olarak bunlara örnekler vererek "kavram" ifadesini daha net anlamaya çalıştılar. Önceki Hayat Bilgisi dersinde öğrendikleri alet ve makine kelimelerini akıl haritası tekniğini uygulayarak hem kavramsal olarak kategorize ettiler hem de kavram ifadesini daha iyi anlamış oldular. Böylece alet denilince hangi araçların alet kavramına girmesi gerektiğini ya da makine denince hangi araçların makine kavramına girmesi gerektiğini, alet ve makine arasındaki ortak özellikleri ya da ortak olmayan özellikleri ayırt etmiş oldular. Kavram yanılgılarının erken yaşta önüne geçmek adına "kavramın" ne demek olduğunu şimdiden öğrenen ve bir şeyin kavram olabilmesi için bir takım özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenen öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Haber | Şule Ihlamur | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Aslıhan KAHRAMAN | |
Tarih | 19 Ocak 2017, Perşembe 13:17 | |
Okunma | 1.571 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?