Öğrenciler, ilk önce eksilen, çıkan, kalan kavramlarının ne demek olduğunu ve hangi sayıları temsil ettiklerini hatırladılar. Sonrasında öğretmenin hazırladığı, her öğrencinin görebileceği büyüklükteki kartonlarda yer alan sayıları çıkardılar.
Hazırlanan kartonda öğretmen eksileni, çıkanı ve kalanı bulma çalışmaları yaptırdı. Bunun için öğrenciler çıkanı ve kalanı verilen sayılardan eksileni, eksileni ve kalanı verilen sayılardan çıkanı, eksileni ve çıkanı verilen sayılardan kalanı bulmaya çalıştılar.
Bu etkinlikten sonra öğrenciler çıkarma işleminin geriye doğru ritmik sayma ile ilişki olduğunu daha iyi kavrayabilmek için onluk kart etkinliğini yaptılar. Etkinlikte öğretmen öğrencilere çıkarma işlemleri verdi. Öğrenciler bu işlemleri geçmeli küpleri kullanarak onluk kart üzerinde tamamladılar. Öğrenciler ilk önce onluk kart üzerinde eksileni gösterdiler. Sonrasında çıkan sayı kadar birer birer geriye giderek kalanı bulmaya çalıştılar.
Öğrencileri zihinden çıkarma işlemini yapmaya cesaretlendirici bu etkinlikler onların bu yeteneklerini geliştirmelerinde, kazanmalarında ve hayat boyunca kullanmalarında önemli bir adım oldu. Öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Haber | Şule Ihlamur | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Aslıhan KAHRAMAN | |
Tarih | 18 Ocak 2017, Çarşamba 15:22 | |
Okunma | 1.680 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?