Öğrenciler, ilk olarak resimlerde gösterilen gece-gündüz ile ilgili neler gördüklerini anlattılar. Daha sonra öğretmenin uyguladığı "Sokratik Sorgulama Tekniği" ile bir takım sorulara cevap verdiler. Sokratik sorgulama tekniği, farklı tür soruları içerir. Öğretmen bu sorulardan; açıklama sorularını, sebep ve kanıt sorularını kullanarak öğrencilerin gece-gündüz kavramlarını daha iyi anlamalarını sağladı. Açıklayıcı sorularda; gece ve gündüz ile ne demek istiyoruz?, gece ve gündüz ile ilgili bir örnek verebilir misiniz? sorularını sordu. Sebep ve Kanıt sorularında; gece ve gündüzün olduğunu nereden biliyorsunuz?, Cevabınızı desteklemek için hangi kanıtlarız var? sorularını sordu.
Öğretmenin soruları üzerine öğrenciler gece ve gündüz kavramlarını derinlemesine öğrenmiş oldular.
Daha sonra öğrenciler dünyanın iki türlü hareketi olduğunu, bu hareketlerin sonuçlarında gece ve gündüzün, mevsimlerin oluştuğunu öğrendiler. Gece ve gündüzün oluşumunu daha iyi anlamak için öğrenciler deney yaptılar.
Sokratik sorgulama tekniği ile kavramları derinlemesine inceleyen ve gece gündüzü deney yaparak daha iyi kavrayan öğrencilerimizi tebrik ederiz.
Haber | Şule Ihlamur | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Aslıhan KAHRAMAN | |
Tarih | 05 Ocak 2017, Perşembe 16:14 | |
Okunma | 1.372 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?