Kaygının başarıya etki eden işlevini gölgede bırakan ise kaygı düzeyinin öğrenciyi olumsuz yönde etkileyecek boyutta artmasıdır. Akademik başarıya destek veren istenen düzeydeki kaygı düzeyi, anne-baba tutumlarından, genetik özelliklerden, öğrencinin eski deneyimlerinden ( öğrenilmiş çaresizlik ), sınavlara yetersiz çalışması gibi nedenler, yüksek kaygıyı, o da akademik başarı düşüklüğüne neden olmaktadır.
Ataşehir Okyanus Koleji Ortaokul Kademesi Rehberlik servisinden Hüseyin FIRAT; 6.7. ve 8. Sınıf öğrencilerinden sınav kaygı yaşayan öğrencilerle 5 hafta sürecek grupla danışmanlıkla kaygı düzeylerini akademik başarıya olumlu katkı sağlayacak seviyeye getirmeyi amaçlamıştır.
Yapılan sınav kaygısı envanteri, öğrenci ile yapılan bireysel görüşmeler, öğretmen yorumları, kime göre ben neyim envanteri, veli görüşmeleri ve dolaylı- doğrudan gözlemler sonucunda gruba dahil edilen öğrenciler, 14.04.2017 - 05.05.2017 tarihleri arasında 5 haftalık yapılan çalışma sonucunda, yapılan değerlendirme ile öğrencilerin kaygısının azaldığı ve akademik başarının arttığı gözlemlenmiştir.
2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında da grupla yapılacak sınav kaygısına yönelik çalışmayla öğrencilerin akademik başarısının artırılması hedeflenmektedir.
Haber | İsmail Aykılıç | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Tarih | 15 Mayıs 2017, Pazartesi 13:20 | |
Okunma | 1.914 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?