30 Nisan - 04 Mayıs haftasında, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerinde ‘Bilişim Haftası’ birbirinden farklı eğlendirirken aynı zamanda öğreten etkinliklerle kutlandı.
Öğrencilerimiz için hazırlanan Bilişim haftası etkinlikleri;
-Klavye Etkinliği(Hotkey)
Öğrencilerimiz klavye etkinliği ile eğlenerek verilen cümleleri en hızlı ve doğru şekilde yazmaya çalıştılar.
-Kahoot Etkinliği
Kahoot ile soru - cevap yaparak bilişim-teknoloji bilgilerini pekiştirdiler. Yeni bileğileri heyecan ve coşku ile öğrendiler. Ayrıca Kahoot grup etkinliği ile grupça yarışma fırsatı buldular.
-Compute it Etkinliği
Compute it etkinliği ile öğrencilerimiz verilen yönerge doğrultusunda adım adım ilerleyerek hedefe ulaştılar.
-Scratch ile kendi oyunumu kodluyorum Etkinliği
Öğrencilerimiz Kendi hayal dünyalarındaki oyunların tasarımını yaparak hareket vermenin mutluluğunu yaşadılar.
-Code.org ile kodlama Etkinliği
Öğrencilerimiz Verilen yönergeler doğrultusunda adım adım ilerleyerek bir sonraki sahneye geçmenin heyecanını yaşadılar.
-Saat Kodu (Hour Of Code) Etkinlikleri:(Yıldız Savaşçıları, Minecraft, Gumball, Buz Devri, Flappy Kod, Moana kodlama ile yolBulucu, CodeCombat ile kendi oyununu kur)
Öğrencilerimiz bu etkinlikleri yaparak sevdikleri oyunları kendilerinin üretmenin mutluluğunu yaşadılar.
-Kodgame ile kendi oyunumu yapıyorum Etkinliği
Öğrencilerimiz KoduGame ile hayal dünyalarındaki oyunları yaptılar.
-Arı-Petek Oyunu (Simülasyon)
Arı-Petek oyunu simülasyonuyla kendileri oyun kahramanı olarak verilen görevleri yerine getirdiler. Aynı zamanda görev dağılımı yaparak işbirliği içerisinde grup çalışması yaptılar.
Okyanus Koleji Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerinde İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri kendi hikaye ve oyunlarını tasarlamayı ve kodlamayı, sürekli tüketen değil üreten nesil olmanın farkına varmalarının gururu ve mutluluğunu yaşıyor.
Kodlama derslerinde öğrencilerimiz ezberci, sorgulamayan, eleştirmeyen nesiller yerine yeni bireylerin yetiştirilmesi için erken yaşta kodlama eğitimi ile sorgulayan, araştıran, akıl yürüten, neden-sonuç ilişkisi kuran bireyler yetişmektedir. Kodlama sadece Bilgisayar Bilimleri ile sınırlı olmayıp ç, disiplinlerarası etkileşim açısından da çok önemlidir. Çocuklar erken yaşta algoritmik düşünme becerileri kazanarak farklı alanlarda sorunlarla karşılaşma durumunda yaratıcı düşünme, problem çözebilmeleri kolaylaşacaktır.
Haber | Su Asuman Demiröz | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şeyda Civelek | |
Tarih | 06 Mayıs 2018, Pazar 15:25 | |
Okunma | 1.589 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?