Düşünme üzerine, soru sormayı öğrenme, doğru cevaba ulaşmak için doğru soruları sormayı keşfetme, daha farklı fikirler, çözüm odaklı yaklaşım ve tüm bunların birleşmesiyle gerçekleşen çocuklarla felsefe dersinde işlenen konu eşitlik ve adalet idi. Bu kavramlarn ne olduğu her iki kavram arasındaki farkı bazı öğretim yöntem ve teknikleriyle işlendi. Öğrencilere kavramları öğretmeye başlarken önce ikişer basamak olacak şekilde iki ayrı basamağın birine dağınık bir şekilde yerleştirilerek diğerine de boyları eşitlenecek şekilde uzun olanları ilk basamağa kısa olanları ikinci basamağa yerleştirerek yukarıda bir ip olsaydı hangi grupta herkes bu ipi tutabilirdi diye soruldu .Öğrenciler farklı basamaklarda olan grubun tüm üyelerinin yetişebileceğini fakat aynı basamakta olan öğrencilerden kısa olanın yetişemeyeceğini söyleyerek eşitlik ve adalet kavramlarını işleyeceğimizi fark etti. daha sonra çeşitli sorular sorularak kendi hayatlarından örnekler verilmesi istendi. Ardından video izletilerek sen olsaydın ne yapardın? soruldu ve nedenleriyle açıklayıcı cevaplar verilmeleri istendi. Akabinden sınıf 3 gruba ayrılarak her birine bir tema verildi ve canlandırma yaparak tamamlamaları istendi. Gruplar kendi aralarında 5'er dakikalık görüşme ile 3 ayrı canlandırma gerçekleştirdi. Kavramlar öğrenildikten sonra akvaryum tekniği uygulanarak okunan bir hikayeden yola çıkıp sınıfa sorulan soruları cevaplamaları istendi.Bu teknikte öğrenciler fikirlerini açık ve rahat bir şekilde dile getirdi.Dersin sonunda istasyon tekniği kullanılarak değerlendirme yapıldı. Dersin amacına uygun teknik ve yöntemler 80 dakikalık çalışma ile tamamlandı.
Haber | Su Asuman Demiröz | |
Editör | Hüseyin ÜNSAL | |
Fotoğraf | Berfin Baydemir | |
Tarih | 12 Ocak 2018, Cuma 15:03 | |
Okunma | 1.115 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?