Bu yıl yarışmaya 3.123 farklı okuldan 11.446 kız ve 9.514 erkek olmak üzere 20.960 öğrencinin hazırladığı 15.661 proje başvurusu alındı.
Proje başvurularının Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Samsun ve Van olmak üzere 12 bölge merkezinde ön değerlendirmesi yapılmış ve ön değerlendirmeyi geçen 1.200 projenin sahibi öğrenciler, 13-14 Ekim 2020 tarihleri arasında bölge yarışmalarına katıldı.
Okyanus Kolejleri bilimsel çalışmalara verdiği önemi BARGEM (Bilimsel Araştırma Geliştirme Merkezi) biriminin destekleri ile hazırlamış olduğu yüzlerce proje ile bu yılda gösterdi. Okyanus Koleji öğrencilerinin hazırladığı 46 Proje bölge finallerinde yarışmış, 3 tanesi bölge birincisi olmak üzere 16 proje derece almaya hak kazanmıştı. Teknolojik Tasarım Kategorisi’nde İzmir Mavişehir Okyanus Koleji öğrencisi Asya Simay İbiş “Bisiklet Sinyal Sistemi” adlı projesi ile, Değerler Eğitimi Kategorisi’nde İzmir Mavişehir Okyanus Koleji öğrencisi Öykü Çakaloz “İyilik Ajandası” adlı projesi ile, Yazılım Kategorisi’nde Kampüs öğrencilerimiz Asım Berk Yalçın ve Ali Aslan’ın “Görme Engelli Öğrenciler İçin Sesli Soru Bankası Asistanı” adlı projeleri ile Tübitak Ortaokul Araştırma Projeleri Yarışması’nda Bölge Birincisi oldular.
Bölge değerlendirmeleri sonucunda Bölge Birinciliği elde ederek finalist olarak belirlenen 180 proje, 26-27 Kasım 2020 tarihleri arasında çevrimiçi olarak final değerlendirmesine katıldı.
Bu yıl final yarışmasına 54 ilde bulunan 130 farklı okuldan toplam 281 proje sahibi öğrenci katıldı. Final yarışmasına katılan 180 projeden 10’u Birincilik, 20’si İkincilik, 30’u Üçüncülük ve 30’u Teşvik olmak üzere toplam 90 projenin sahibi 139 öğrenci ödül kazandı.
Ülkemizdeki 200 bin görme engelli öğrenciye eğitimde fırsat eşitliği sağlayan “GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN SESLİ SORU BANKASI ASİSTANI” adlı projeleri ile Adana Okyanus Koleji öğrencileri Yazılım Kategorisinde TÜRKİYE İKİNCİSİ oldular.
Kampüs öğrencilerimiz Asım Berk YALÇIN ve Ali ASLAN’ın Kenan TAŞDEMİR danışmanlığında gerçekleştirdiği projede temel amaç görme engelli öğrenciler ile diğer öğrenciler arasındaki fırsat eşitliğini sağlayacak, kullanımı kolay, erişilebilir ve öğrencilerin bağımsızlığını sağlayan bir sesli soru bankası yapmaktı. Öğrencilerimiz okulumuzun Mobil Uygulama ve Geliştirme kulübünde öğrendikleri algoritmalar ve App Inventor uygulaması ile projelerini geliştirdi. TÜBİTAK Türkiye finallerinde Yazılım kategorisinde 2. lik ödülüne layık görülen proje öğrencilerimizi ve danışman öğretmenimizi tebrik ediyoruz.
Haber | Kenan Taşdemir | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Tarih | 03 Aralık 2020, Perşembe 15:00 | |
Okunma | 2.913 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?